vervolg Zuid-Afrika - Reisverslag uit Bellville South, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu vervolg Zuid-Afrika - Reisverslag uit Bellville South, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

vervolg Zuid-Afrika

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

01 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Bellville South

Dag Allemaal, aan de vooravond van de 10 daagse trip nog een verhaaltje van mij voor jullie.
Om te beginnen het is onveranderd warm weer, vandaag was het wel wat
beter van temperatuur maar prachtig weer.

Vrijdagmorgen naar Kaapstad gereden (na eerst gezwommen te hebben) naar de Compagnietuinen. Prachtig! Gewandeld en koffie gedronken.
Op een leuke markt een broodje gegeten.

Hierna doorgereden naar Groot Constantia het oudste wijnhuis van Z-A.
Het was heel erg warm (35 graden) maar we hebben toch gewandeld.

Na een lekkere lunch op naar de wijnproeverij. een arrangement van 5 verschillende wijnen, de een nog lekkerder dan de andere.

Guusta deed niet mee met de proeverij en was zo dapper om in die kingsize Mercedes te gaan rijden. Heel dapper en heel goed gegaan.

Na een mooie rit langs de kust (nog even gestopt en pootje gebaad in een ijskoude oceaan in Houtbaai) naar Camps Bay.

Heerlijk gegeten aan de boulevard en de zon onder zien gaan. Prachtig!

Thuis nog even op het terras en op tijd naar bed.

Zaterdag vroeg op. Bernard komt ons halen. We gaan de huurauto halen en rijden dan naar Waterfront, hier gaan we om 11 uur aan boord van een boot, die ons naar Robbeneiland brengt. Een tocht van ongeveer drie kwartier.
Op Robbeneiland in de bus, die ons rondrijdt en een gids, die allerlei bijzonderheden vertelt.
Daarna een rondleiding door een ex-gevangene, heel indrukwekkend.
Ook bekijken we de cel waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten.
Alles bij elkaar maakt het indruk en ik ben blij, dat ik er geweest ben.

Met de boot weer terug en op een terras iets gegeten.
Wat gewinkeld en toen weer uit eten, het is gewoon te gek.
Was heerlijk!
Naar huis en koffers pakken voor de 10-daagse trip door het binnenland.
Jullie worden op de hoogte gehouden!
Heel veel groetjes voor allemaal van Jan, Guusta en ikke!

PS natuurlijk weer extra liefs voor JMSXXX
PS2 voorJet! Hoe gaat het ? Ga je goed vooruit? Ik hoop het zo.Hoop ook dat je het blog kunt lezen! Heel veel speciale groeten voor jou!










  • 01 Februari 2014 - 22:24

    Jo Knubben:

    Hallo Lia,

    Geweldig om jouw ervaringen te lezen. Doet me denken aan de eerste keer dat ik naar Sri Lanka reisde. Veel bezienswaardigheden, een prachtig land en fantastische mensen. Vooral het bezoek aan Robbeneiland moet heel apart zijn geweest. Geniet maar lekker, want dat heb je echt wel verdiend. En straks veel succes met je vrijwilligerswerk met de kinderen. Ik weet zeker (uit eigen ervaring) dat dit een verrijking voor je zal zijn.
    Heel groetjes, ook van Anke. Jo Knubben

  • 02 Februari 2014 - 09:28

    Ria:

    Ha die Lia,
    In gedachten reizen we allemaal met je mee. Geweldig ook de ervaringen die je opdoet. Wat zal jij "rijk" terugkomen!
    Wij zijn net terug uit Lermoos en ondanks dat het groen was hebben we weer genoten. Gisteravond waren we in Ahoy voor het feest van Beatrix. Was erg geslaagd.
    Blijf genieten en we blijven uitkijken naar je belevenissen.
    Ria, met de groetjes van Han

  • 02 Februari 2014 - 09:31

    Henny:

    Hi Lia,

    wat heerlijk om te lezen dat je er zo van geniet!
    Leuk om jou ervaringen op deze manier mee te krijgen, vind ik super!

    Kuzzz van mij

  • 02 Februari 2014 - 10:41

    Veerle:

    Ha Lia,
    Wat leuk om je verhalen te lezen!
    Ik herken er veel van en ben stikjaloers. Geniet ervan!
    Liefs uit het ijskoude Nederland, Veerle

  • 02 Februari 2014 - 11:25

    Jet En Jan:

    Hallo Lia, Gusta en Jan,
    Jullie genieten volop, heerlijk is dat.
    Leuk om jullie reis op deze manier te volgen.
    groetjes uit het koude, maar zonnige Gemert.

  • 02 Februari 2014 - 11:57

    Liesje:

    hoi Lia
    ik word steeds meer jaloers maar het is je van harte gegund, geniet van je rondreis en doe de groeten aanJan en Gusta. zo dadelijk ga ik wandelen met Susan en Annet, de zon schijnt hier dus dat is ook leuk
    groetjes Liesje

  • 02 Februari 2014 - 12:53

    WiWi:

    Hallo drieeenheid,
    Heerlijk om je ervaringen te lezen. Zo genieten wij ook mee. We kijken via Google naar details!
    Groetjes, WiWi

  • 02 Februari 2014 - 15:39

    Ine :

    Hoi Lia,
    wat klinkt het allemaal fantastisch! Je schrijft zo goed dat ik het allemaal voor me zie! Ik voel de zon en geniet met je mee. Je bent ook een dankbare, zeggen ze hier, je bent altijd erg enthousiast. Je hebt natuurlijk je telefoon niet mee hè? ik had je al gesmst maar je schreef iets over een telefoon aanschaffen in je vorige bericht, dat is natuurlijk slimmer. Ik wens je heel veel plezier en ik ben blij dat we door jou berichten met je mee kunnen leven. Heel veel groeten van Ine U

  • 02 Februari 2014 - 18:12

    Yvonne :

    Hallo Lia,
    Geweldig wat een ervaringen allemaal in zo een korte tijd. En genieten van het mooie weer daarna lekker zwemmen. En wat doen de mensen veel voor je.
    Heb je ook verdiend na alles wat je mee hebt gemaakt met Jet. hoop ook voor haar dat het allemaal goed blijft gaan.
    ben benieuwd naar je 10 daagse reis.
    wacht je volgende verslag weer af.
    groet,
    Yvonne

  • 02 Februari 2014 - 19:43

    Susan:

    ha die Lia,
    Met al die zon is het koude kikkerlandje snel op de achtergrond. maar vandaag was het hier ook weer zonnig, wel een paar graden minder dan bij jou natuurlijk. een heerlijke wandeling gemaakt met Liesje en Annet bij haar in de buurt. daarna heeft Liesje bij mij soep gegeten. kwam bij mij uit de diepvries en ik wist niet meer welke soep. volgens Liesje wel lekker maar ook zij kon de soep niet thuisbrengen. en daar misten we jou ontzettend, want wie heeft al die soepkennis in huis? volgens mijn gps 6.4 km gelopen met een gemiddelde snelheid van 4 km per uur. (dankzij mij natuurlijk, anders gingen die twee veel harder).
    groetjes,
    Susan

  • 03 Februari 2014 - 12:28

    Stefan:

    Hoi Lia
    Het klinkt allemaal geweldig, kan niet wachten tot het met eigen ogen allemaal kan komen bekijken. Fijn dat het allemaal zo goed gaat daar, dat je kunt genieten van het weer, heerlijk zwemmen en lekker eten en drinken. Geniet er van zoveel je kan, je hebt het verdient!
    Groetjes Stefan.

  • 03 Februari 2014 - 16:10

    Jet:

    Hallo Lia,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Door jouw uitgebreide reisverslag kan ik meegenieten. Annet heeft de blogs met mij bekeken. Ik heb het naar mijn zin in de pastorie en wordt goed verzorgd en verwend. het gaat zoetjesaan beter, maar het heeft tijd nodig. In de gang oefen ik met de rollator en krijg therapie om beter te kunnen bewegen en daarnaast oefeningen om tussendoor zelf te doen.
    Een hele fijne tijd op je rondreis.
    groeten Jet

  • 04 Februari 2014 - 13:18

    Véronique:

    Hoi tante Lia,

    Wat een avonturen heb je al meegemaakt! Het lijkt net of we er zo ook een beetje bij zijn!
    Geniet er maar goed van, en ik ben al weer benieuwd naar je volgende verslag!
    Groetjes Véronique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bellville South

Lia

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 11995

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia op avontuur in Zuid-Afrika

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia aan het werk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: