Plettenberg Bay vervolg - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu Plettenberg Bay vervolg - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

Plettenberg Bay vervolg

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

11 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Zaterdag 08/02
Zwemmen, ontbijten met uitzicht op de baai en bij Gisela iedere dag verse bloemen en andere tafelkleden borden etc.Zij moet een enorme voorraad hebben! Heeft heel veel gereisd als expat. Haar man is 3 maanden geleden overleden en het is heel erg knap om te zien hoe zij dit nu in haar eentje doet, ik heb er bewondering voor.

We gaan naar PB en drinken koffie op een gezellig pleintje met allerlei winkeltjes. Ik koop er een heel luchtiq jurkje want het is onverdroten heet!
Hierna naar Knysna(spreek uit als Nysna). Om 14.30 op de boot naar Featherbed; een Nationaal Park. met een traktor en aanhangwagen naar boven. Prachtige tocht, mooie begroeiing, geweldig uitzicht.
Enthousiaste gids Gabriel, hij heeft een nederlands vriendinnetje aan het Floraplein in Eindhoven! Over een paar weken gaat hij op vakantie naar Nederland en verheugt zich heel erg op het Nederlandse bier en kroketten!!!
We gaan met de benenwagen weer naar beneden met uitzichten, moet je zien, kan ik niet uitleggen.
Terug naar PB, douchen, eten bij Lemon Grass aan het strand.
Als ik dit weer terug lees is het gewoon te gek, voor een gewoon mens zoals ik.

Zondag 09/02
Richting Swellendam. Een heel mooi historisch plaatsje met veel huizen in Oud- Hollandse stijl. Lunchen in de tuin van een Belgische familie.
Hun restaurant heet "La Belle Ambiance" dan weten jullie het wel!
De lekkerste Bobotie van heel Z-A! volgens J en G.
Hierna trekken we in bij Fini een energieke, kordate dame in Guesthouse "Aan de Oever". Leuke sfeer aan een riviertje bergen op de achtergrond en natuurlijk volop zon!
Relaxen op een ligbed.
's avonds met Bernard gegeten. 2 uur gewacht op het hoofdgerecht, Bernard ontploft bijna, wij nemen gewoon een extra glaasje wijn.
Bij de lodge nog buiten gezeten en toen naar bed.
Maandag 10/02

Na een heerlijk ontbijt(altijd buiten!) afscheid van Fini en op weg naar Franschhoek. Via Hermanus, een plaatsje aan de kust. Maken een mooie wandeling, Bernard is echt super, hij weet de mooiste plekjes.
Spectaculaire Indische Oceaan(klinkt wel he). Blauw met hoge opspattende witte golven.
Kan er uren naar kijken.
Lunch bij Burgundy, een favoriet tentje van Bernard, hij weet ze allemaal.
Verder naar Franschhoek.
Onderweg weer iets moois: een kolonie Afrikaanse penquins in Betty's Bay, dit vor de google mappers onder ons.
Honderden penquins in hun natuurlijke omgeving, zo lief!
Verder naar Ashbourne House de volgende lodge. Weer een onderkomen, dat ik bijna niet beschrijven kan, gerund door 2 lieve mannen.
Didi de vrouw van Bernard is gearriveerd en we eten samen kleine hapjes bij de nederlandse topkok Margo Janse.
Lekker en gezellig.
Bernard gaat weer naar huis met Didi, wij zullen hem missen!
Vroeg naar bed, we zijn moe.


Op een ander moment ga ik proberen uit te leggen hoe ik het grote contrast tussen rijk en arm ervaar.
Deze verhalen en alles wat ik meemaak zijn geweldig maar dat andere is er natuurlijk ook!

Dit was het tot nu toe, Jet wat was ik blij met jou berichtje!
Ik mis onze gezellige gesprekken maar ben heel blij, dat je het zo goed maakt! Doe veel groetjes aan Moniek en Jo!

Jms het skypen gisteren was geweldig. Wendy ook natuurlijk!

Veel liefs en groetjes voor iedereen,

Lia (en Jan en Guusta)

  • 11 Februari 2014 - 11:58

    Yvonne Michel :

    Hallo Lia,

    wat een hoop mensen heb je al ontmoet die je de mooiste plekken laat zien.
    geen toerist denk ik die dit mag mee maken. Heel bijzonder.
    Het contrast tussen arm en rijk zal zeker erg groot zijn wat erg is zoals ik dat ook beleef heb in Oeganda. moet daar aan terug denken wanneer je ook mailt over de vele olifanten en de parken.
    leuk dat Yet ook gereageerd heeft en dat het beter met haar gaat .Een kolonie Afrikaanse penquins heb ik laatst op de t.v. gezien maar zoals jij ze gezien hebt is natuurlijk geweldig.
    ik Heb Wendy al een paar keer gebeld ook je kleinkinderen aan de telefoon gehad.
    nu Lia geniet nog lekker voordat je an het werk gaat.
    liefs ,
    Yvonne

  • 11 Februari 2014 - 13:16

    Niek:

    Hoi Lia,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Het zal wel een beetje tegenvallen als je straks aan je werk gaat beginnen
    dus geniet er maar met volle teugen van
    grt. Niek


    P.S.
    Ik vier vandaag in mijn eentje het feestje
    van 12-02-1915.
    Volgend jaar maken we er samen een leuk ( eeuw ) feestje van.
    .

  • 11 Februari 2014 - 14:15

    Marion Michel:

    Genieten,genieten en laat je maar verwennen. Carpe Diem ! Laatst nog op tv Floortje Dessing gezien in Swellendam. Natuurlijk met grotere interesse gekeken. Prachtig!
    Kijk weer uit naar je volgende belevenissen
    .lieve groetjes, Marion. (Vanuit een herfstachtig Brabant 7gr.) brrrrrr!

  • 11 Februari 2014 - 16:32

    Ine:

    Nou Lia, ik denk dat we jou binnenkort allemaal volgen naar Zuid Afrika!!! Een betere reclame kan geen land zich wensen!! Ik geniet steeds heel erg mee
    Heel veel groeten van ons allemaal,
    Ine

  • 11 Februari 2014 - 17:16

    Anne-marie:

    hallo Lia
    weer erg genoten van jouw verslag
    pluk de dag en geniet van alles
    laat maar komen zou ik zeggen
    zo heb je volop voor je werk strakjes waar je trouwens ook weer energie van krijgt
    liefs anne-marie

  • 14 Februari 2014 - 13:31

    Karin:

    Hallo Lia,

    Ik lees je verhalen met veel plezier en krijg kippevel van al die mooie momenten die je beschrijft.
    Josis en ik hebben ook een safari gedaan toen we in Afrika waren en ik weet dan ook precies wat je voelt.
    Het is zo onbeschrijflijk om die dieren in hun eigen omgeving te mogen spotten; daarvoor kom je graag zo vroeg uit je bed. Super dat je de olifanten ook nog gezien hebt!!!
    En dan die leuke taal; dat maakt het reizen in dat land nog extra leuk en makkelijk omdat wij met ons brabants ze een heel eind kunnen verstaan.
    Lia; geniet ervan !!! Maar dat doe je wel als ik het zo lees en schrijf gezellig door.
    Wij genieten op deze manier mee.

    Liefs Karin en co

  • 14 Februari 2014 - 19:54

    Gerrit En Maria:

    hoi lia,

    wat een fantastische reis ben jij aan het maken, ik geniet er van.

    groetjes ook aan jan en guusta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Lia

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 12002

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia op avontuur in Zuid-Afrika

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia aan het werk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: