Bij Bernard en Didi - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu Bij Bernard en Didi - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

Bij Bernard en Didi

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

21 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

di 18/02

Jan doet boodschappen en we ontbijten.
9.30 naar National Coast Park. We rijden het park binnen en zien 2 giraffen.
Prachtig. Heel mooi gebied, veel vogels en flamingo's.
Drinken koffie met een scone. Rijden door richting Cape Haven en gaan picknicken in een baai. De blue lagoon is er niks bij!
Zitten er uren met de voeten in de oceaan.
Terug naar Bloubergstrand waar we een hele ruwe oceaan zien met prachtig hoogopspattende golven. Zitten op een bankje en genieten.
We eten bij restaurant"On the Rocks" , engenieten van het eten, de ondergaande zon, het zicht op Robbeneiland en de Tafelberg.
Zoveel moois op een en dezelfde lokatie!
Terug naar Tiger Villa, douchen en naar bed.
Sven Kramer geen goud, jammer voor hem.

Wo/ 19

De laatste dag van J en G. Na het ontbijt brengen Jan en Bernard de huurauto terug.
Met de Mercedes naar Kaapstad, op jacht voor de stofjes van Louise.
We vinden hele mooie in een atelier maar later ook op de markt.
Lekker geluncht en terug naar huis om in te pakken.
Het regent een heel klein beetje.
Om 18.30 zijn we bij Bernard en Didi, zij zorgen vor een afscheidsbraai.
Braai is Zuid Afrikaans voor Bbque.
21.45 brengt Bernard Jan en Guusta naar het vliegveld.
Dit vind ik een heel moeilijk moment.
Om half 12 naar bed, morgen ben ik vrij, vrijdag begin ik in Thembiso bij de baby's.

Vrijdag 21/02

Om 5.45 op! Bernard brengt me om 6.15 weg. Ik durf niet te rijden.
Grote Mercedes, heel druk en links.
Hartelijk ontvangen door de huis moeder genaamd Toekie.
Het circus van badderen, flesjes geven verschoningen, voeding maken, baby's troosten, flessen steriliseren houdt me de hele dag bezig maar het is leuk.
Aan het eind vd dag ben ik heel erg moe. Didi komt me halen.
Onderweg drinken we nog koffie en thuis maakt ze heerlijke spaghetti samen met Huzelle een meisje van 12 zonder moeder.Zij woont in een tehuis en B en D hebben haar geadopteerd als kleindochter.
Heel gezellig. Morgen mag ik een uur later beginnen.

Iedereen die weer gereageerd heeft heel erg bedankt!

Veel liefs voor JMS.
Jet ik vond het filmpje erg fijn, oefen maar goed en volhouden, kunnen we van allles ondernemen als ik terug ben!
Annet bedankt voor je hulp bij Jet!
Heel veel groetjes voor allemaal en wordt vervolgd

Lia
Di1t
Lieve Allemaal, ik heb problemen met het bloggen, jullie horen zo vlug mogelijk van mij.

Liefs Lia

  • 21 Februari 2014 - 22:44

    Jan En Guusta:

    Hoi Lia,

    Je blog is een duidelijke hit met 1042 bezoekers. Een prachtig reisverslag van een geweldige vakantie in een prachtig land. De eerste 3.5 WK's hebben wij live mee mogen maken. Vanaf nu moeten wij jouw dagelijkse beslommeringen bij Thembiso via het blog volgen.

    Liefs, Jan & Guusta

  • 22 Februari 2014 - 08:49

    Toos Van Velsen:

    Hoi Lia,

    Ik wens je heel veel succes met het werk bij de kindertjes. Ik heb genoten
    van al je reisverslagen en ik hoop ook over je werk te kunnen lezen.
    groetjes Toos

  • 22 Februari 2014 - 10:07

    Tillie Schulpen:

    Lieve Lia.

    We hebben genoten van je reisverslagen.Nu aan het werk bij de kindertjes, denk dat,dat ook veel voldoening geeft.Lia het gaat je goed.

    dikke kus Hub en Tillie.

  • 22 Februari 2014 - 11:28

    Ine U:

    Hoi Lia,
    wat ben je toch een kanjer! Nu is het tijd voor de andere kant van Zuid- Afrika! Nu ineens volop aan de slag en naar de ellende. Heb je "gewoon" een werkweek en werk je 5 dagen per week of moet je vaker aan de bak, want de kindjes willen natuurlijk elke dag eten? Ik wens je heel veel sterkte en succes en pas goed op jezelf!
    veel liefs van Ine

  • 22 Februari 2014 - 11:59

    Wilma:

    Dag Lia,

    Het eerste deel van je "reis" zit erop. Zoals we gelezen hebben met onwaarschijnlijke mooie beelden en belevenissen, die je nooit zult vergeten.
    Nu het tweede deel. Jou kennende ........zal dit nog meer indruk gaan maken. We blijven je volgen!
    Groetjes, WiWi

  • 22 Februari 2014 - 13:49

    Ine Rooijackers:

    Hoi Lia,
    Mooi reisverslag en prachtig land hè. Het zal wel even zwaar zijn dat Jan en Guusta nu weg zijn, maar jij kunt het. Fijn voor de kinderen zorgen daar heb je ook veel voldoening van ,maar dit is natuurlijk wel een heel andere wereld als wat je 3weken gehad hebt. Heel veel sterkte, ik blijf je volgen , tot hoors. Liefs Ine

  • 23 Februari 2014 - 15:24

    Karin:

    Hoi Lia,

    Nu is de echte start begonnen van je reisdoel !
    Ik hoop dat het je goed gaat bevallen, we wensen je heel veel succes en lezen wel hoe het je bevalt.
    Toi, toi, toi, maar dat komy zeker goed, alle kids zijn altijd dol op je.........

    Liefs Karin

  • 23 Februari 2014 - 23:10

    Ria Haanappel:

    Hoi Lia,
    Lees je reisverslagen wat een geweldige reis! Kan begrijpen dat je bek af was de eerste dag met het verzorgen van de kindertjes maar na een weekje weet je niet beter!
    Ik blijf je volgen en zal Paul af en toe op de hoogte houden!!
    Vele lieve groetjes uit Heerlen,
    RIA

  • 24 Februari 2014 - 11:49

    Gerta:

    Hoi Lia,

    ik geniet van je reisverslagen. Wat een geweldige vakantie!
    Succes bij de baby's, dat gaat lukken!

    Liefs,
    Gerta

  • 25 Februari 2014 - 19:29

    Anne-marie Kleemans-utens En Ayhan:

    Hi Hi Lia

    wat geweldig allemaal weer
    en wat vroeg op voor het vrijwilligerswerk maar ik weet bijna zeker dat je dat er voor over hebt
    je hebt wel vernomen dat de tweeling geboren is zeker?
    Teun en Flip 6 en 7 pond en alles is goed
    voor de rest gaat het hier langzaam
    Ik wens je veel succes bij 'jouw'" babies

    dikke knuffel uit Breda van Anne-Marie

  • 26 Februari 2014 - 21:11

    Peter:

    Hoi lia,
    Zo de drie mooie weken met avontuur en plezier zijn voorbij maar nu komt het volgende avontuur :). Ik wens je heel veel plezier!!!!
    Groeten peter

  • 27 Februari 2014 - 19:43

    Miep Clercx:

    Lieve Lia, je levendige reisverslag door een deel van het prachtige Zuid Afrika heb ik met veel plezier gelezen. En hoe boeiend en verdiend heb je deze vakantie beleefd! Het bijzondere van zo'n reis is dat je optrekt met mensen die het land kennen en delen in je ervaringen. Veel van jouw belevenissen herinneren mij aan een paar mooie reizen, jaren geleden, eveneens met heel oude vrienden.
    Ik ben heel benieuwd hoe je nu het werk in de kliniek zult ervaren, daar zul je inmiddels al wel enig idee van hebben. Jouw Nederlandse kennis en ervaring zullen daar heel welkom zijn.
    Maaarrre, - belangrijk - denk ook aan je eigen gezondheidszorg!!
    Een hartelijke groet, Miep

  • 07 Maart 2014 - 12:28

    Annelies De Jong:

    Hoi lia, ik heb je verslag tot nu toe met veel plezier gelezen. Ik ben vanaf 21 februari tot gisteren, 6 maart op reis geweest naar Ethiopië . Ik schrijf bewust reis en niet vakantie, want dat was het zeker niet. Een hele cutuur schok, maar zeker de moeite waard. We praten er hier wel weer over. Ik wens jou veel succes in de kliniek en blif genieten, ook als het zwaar is. Heel veel lieve groetjes van Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Lia

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 12009

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia op avontuur in Zuid-Afrika

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia aan het werk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: