zuid-afrika - Reisverslag uit Bellville South, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu zuid-afrika - Reisverslag uit Bellville South, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

zuid-afrika

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

31 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Bellville South

Hallo Allemaal,

Na wat aanloopproblemen met de computer is hier mijn eerste verslag.
Dinsdagmorgen heel vroeg vertrokken en perfekt op tijd de auto achtergelaten in Aalsmeer.
In een busje naar Schiphol gebracht.
Goed door de douane en heerlijk luxe koffie gedronken in de Business Class Lounge.

In het vliegtuig (wat is het toch groot!) had ik een mooi plaatsje aan het raam.
Het avontuur kon beginnen!
Tijdens de ongeveer 10 uur durende vlucht zijn we goed verzorgd door het KLM personeel.
We landden in Kaapstad om ongeveer 22.30 en werden opgewacht door
Bernard en Didi.Heel hartelijk. In het busje van Bernard naar Tiger Valley.
Tiger Valley ligt in de wijk Bellville aan de rand van Kaapstad. We wonen in een Compound, een wijk met ongeveer 100 huizen, beveiligd en beschermd.
Een mooie villa met alle comfort en palmen in de tuin.
Het is ongelooflijk hoe vlug je went aan een totaal ander leven!
Het is hier vanaf de eerste dag hoogzomer en iedere dag 30 graden!
We beginnen de dag met eeen duik in het zwembad en ontbijten daarna heerlijk op het terras.

Woensdagmorgen na het ontbijt naar een groot winkelcentrum hier vlakbij gereden om wat boodschappen te doen en wat zaken te regelen met de mobiele telefoons en zo!
Daarna heerlijk koffie gedronken in het geheel gerenoveerde winkelcentrum.
In de loop van de middag van de middag richting restaurant gelopen, buiten gegeten bij een visrestaurant. Een baby-king klip vis.
Niet echt baby hij hing aan 2 kanten over ons bord!
Zo hadden we een goede ondergrond voor het concert van Bruce!
Op ons gemak naar het Velodrome gelopen waar het concert om 19.30 begon. Wij dachten dat het buiten was maar het was binnen zoiets als het Gelredome
Om 20.15 barstte het los, geweldig wat een uitstraling heeft die man,hij is terecht de Boss!! Mooie liedjes en een goede show.Tijdens het optreden werd er door iemand uit het publiek een huwelijksaanzoek gedaan, op de knieen compleet met ring!

Het concert duurde tot 23.uur, we waren moe maar het was de moeite waard. Op ons gemak naar huis gewandeld en daar natuurlijk nog een glas wijn gedronken.Het was een fijne eerste dag.
Ons bed in gerold en goed geslapen.

Donderdag weer eest zwemmen ontbijten enz.Het is dik 30 graden, geen idee meer van kou in Nederland.

Naar Kaapstad gereden, Jan in die enorme 30 jaar oude Mercedes van Bernard. Links rijden is toch ook een fenomeen! Jan heeft er weinig moeite mee.
Een bezoek gebracht aan de prachtige Compagnie tuinen, en daar koffie gedronken.

Door de tuinen teruggeslenterd naar een heel leuk marktje met eten uit alle delen vd wereld, een heerlijk broodje gegeten en verder gewandeld over een markt met honderden nee duizenden souveniers.
Hier mijn eerste aankoop gedaan(Jan voor mij flink gepingeld). Een sla-couvert, ik zeg niet voor wie!!
Ik maak voor het eerst mee hoe ontzettend vriendelijk de mensen hier zijn.

Terug naar TigerValley waar Bernard ons komt halen. We gaan naar huis Thembiso, naar de baby's, waar ik ga werken, ik vindt het spannend.

Didi heeft vrij genomen om ook mee te kunnen en dat waardeer ik zeer.
We krijgen een goede uitleg over wat de bedoeling van het werk.
de baby's die er momenteel wonen worden allemaal ter adoptie aangeboden.
De leeftijd varieert van 5 dagen!!!! tot 1 jaar. Dat is de stand op dit moment maar het kan per dag veranderen.
Meer over de baby's komt nog wel, ik maak nu even dit verslag af.
De sfeer in het huis is heel goed, heel hartelijk.
Er zijn een paar permanente krachten, 2 Zuid-Afrikaanse dames en Tookie
(spreek uit Toekie). Toekie woont in het huis.
De Auid-Afikaanse dames verstaan ook Nederlands en antwoorden in een heel leuk taaltje, maar goed te begrijpen.

We zijn wel anderhalf uur in het huis geweest .
In het weekend van 22 februari begin ik met mijn werk, 's morgens om half 7!
Hoezo gepensioneerd?
Hoe ik er moet komen is nog even een punt, ik vind het rijden(king size mercedes en links!!) niet zo aantrekkelijk maar dat gaan we oplossen(zegt Guusta).

Terug in Tiger Valley drinken we samen met Bernard en Didi een glas witte wijn en geven we hun de kadootjes die we voor hun meegebracht hebben, zij zijn er blij mee, maar B is enigzins teleurgesteld dat we het tijdschrift Plus niet gekocht hebben.
Gelijk een vraag aan W en D, willen jullie het Februari of Maart nummer meebrengen?
Na de borrel richting Waterfront in de Mercedes gereden, een prachtig gelegen haven in Kaapstad, waar we weer heerlijk gegeten hebben.
Hier wil ik ook heel graag met WDN en natuurlijk Stefan naar toe.

Thuis jullie raden het al het wordt eentonig nog een afzakkertje en dan moe maar voldaan naar bed!!
Dit is een eerste indruk voor jullie allemaal, er volgen er nog heel veel denk ik!

Nog een vraag voor Wendy; zou jij de pastorie in De Mortel willen bellen?
Ik weet niet of Jet het blog al leest. Kan Moniek haar zeggen, dat alles goed is.Tel 361315. Dank je!

Voor iedereen heel veel groetjes en voor JMS natuurlijk extra Xjes en knuffels, jullie mis ik echt!












  • 31 Januari 2014 - 10:44

    Mieke:

    Lieve Lia,
    Wat fijn om zo'n uitgebreid bericht te lezen en wat ben je al helemaal ingebrurgerd zo te lezen. Echt superstoer ben je! Tzal wel een groot contrast zijn, compound en Thembiso. Mooi om dat allemaal mee te mogen maken zeg en dan ook Bruce nog even meepikken! Leuk om te volgen.
    Een fijne vakantie gewenst de komende twee weken!
    Liefs Mieke

  • 31 Januari 2014 - 11:51

    Annelies De Jong:

    Nou Lia, wat een lang verslag, maar wel heel gezellig. Ja zeg... die Zuid Afrikaanse wijnen zijn heerlijk.
    Geniet maar van je vakantie nu. Ik wacht op het volgende verslag.
    Ga nu mijn koffer pakken voor een weekendje bridgen in Lochem. Groetjes Annelies

  • 31 Januari 2014 - 12:30

    Maria En Hub:

    Fijn dat het zo snel went. Nogmaals geniet ervan.
    vandaag is het hier een heerlijke lichte vriesdag.
    Druk bezig met de voorbereidingen van de verhuizing.
    Met Maria naar ziekenhuis geweest. Iets mis met goede oog. Valt waarschijnlijk mee.
    Lieve groetjes van Maria en Hub.

  • 31 Januari 2014 - 12:33

    Ingrid:

    Lieve Lia,

    Fijn dat de reis goed verlopen is en ja, dan ben je daar en is het leven zoals je schrijft totaal anders. Wat heerlijk dat het al zo ontspannen is allemaal en lekker eten en genieten van een glas wijn.
    Huis Thembiso heeft zeker wel een indruk op je gemaakt.

    Tot gauw, lieve groet Ingrid x

  • 31 Januari 2014 - 12:33

    Liesje:

    hoi Lia
    fijn te horen dat het allemaal goed is verlopen. die wijn daar is el erg lekker geloof ik. op het moment schijnt hier de zon en het wordt weer warmer maar ijskoud in vergelijking met Zuid-Afrika. geniet ervan want straks om half zeven beginnen is wel erg vroeg!!
    groetjes Liesje

  • 31 Januari 2014 - 15:39

    Yvonne :

    Dag Lia,
    Wat een leuk ontvangst al een goed begin? En al heel wat indrukken mee gemaakt.
    Heel goed om eerst leuke dingen tegaan ondernemen en dan aan de slag tegaan.
    Het lijkt wel of je er al een poosje bent .Geniet van de Afrikaanse wijn . Heerlijke temperatuur
    Dat is wat anders dan hier ze voorspellen regen.
    Nu meid ik wacht op het volgende verslag.
    Liefs,
    Yvonne

  • 31 Januari 2014 - 23:06

    Lida:

    Lieve lia, fijn dat de reis zo goed gegaan is. Geniet ervan , hier gaat alles wel goed!!
    Lfs lida

  • 31 Januari 2014 - 23:06

    Lida:

    Lieve lia, fijn dat de reis zo goed gegaan is. Geniet ervan , hier gaat alles wel goed!!
    Lfs lida

  • 01 Februari 2014 - 10:08

    Susan:

    wat ben je toch een digigirl. meteen al aan de slag met je blog. wat een leuk verhaal. en ik ben jaloers op je ervaring met the Boss.
    hier regent het ter jouw geruststelling, dus extra genieten van de zon.
    groetjes, susan

  • 01 Februari 2014 - 11:10

    Moniek:

    Lieve Lia,
    Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat, had ook niet anders verwacht, heerlijk om je verhalen te lezen, zo vergeet ik onze vakantie daar niet en wordt ik soms toch wel een tikkeltje jaloers! Veerle is weer thuis , maar was liever daar!! Maar dat begrijp je over een paar weken wel, denk ik. Liefs en geniet! Moniek

  • 01 Februari 2014 - 12:17

    Janny En Sjaak Dijkshoorn:

    Lia ,

    Wij hebben alles gelezen , fijn dat alles zo goed is gegaan
    Wij wensen je een fijn verblijf toe

    groetjes Janny en Sjaak

  • 01 Februari 2014 - 13:19

    Karin:

    Hey wereldreiziger,

    Wat klinkt het allemaal heerlijk, ik zou zo mee willen doen. Geniet ervan en het is super leuk om je verslagen te lezen!!
    Gr Karin, en natuurlijk ook van Joris en kusjes van Thom ( zegt ie)

  • 01 Februari 2014 - 13:19

    Karin:

    Hey wereldreiziger,

    Wat klinkt het allemaal heerlijk, ik zou zo mee willen doen. Geniet ervan en het is super leuk om je verslagen te lezen!!
    Gr Karin, en natuurlijk ook van Joris en kusjes van Thom ( zegt ie)

  • 02 Februari 2014 - 09:39

    Peter:

    Hoi lia,

    Dat is al een mooi verhaal! Lekker eten en lekker drinken en lekker weer :) en veel dingen gedaan:).
    Dat is mooi voor jou geniet er maar van!!
    En dat is heel slim dat je bij je werk al langs bent geweest dan weet je wat je moet doen. Dan hoef je daar minder druk over temaken. En dan kan je nu lekker genieten van je vakantie. Heeeel veeel plezier!
    Gr. Peter

  • 04 Februari 2014 - 09:36

    Toos Van Velsen:

    Dag Lia,

    Ik heb genoten van je uitgebreide verslag en wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.
    Ik wens je een onvergetelijke rondreis.
    veel groetjes Toos

  • 11 Februari 2014 - 12:36

    Marion:

    Hoi Lia,

    Ik vind het superleuk om jouw verslag te lezen en zeker dat je het goed naar je zin hebt.
    Ook wel spannend zeg wat je allemaal nog mee gaat maken, wel super denk ik.
    Heel veel plezier nog!
    groetjes,
    Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bellville South

Lia

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 12010

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia op avontuur in Zuid-Afrika

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia aan het werk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: