Thembiso 28-02-2014 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu Thembiso 28-02-2014 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

Thembiso 28-02-2014

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

28 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag Allemaal, even geen blog, ik kreeg het niet voor elkaar, heel lang getikt en kreeg het niet de lucht in. Annet heeft me vanuit Nederland gecoacht.Als ik haar toch niet had!

De vakantie zit er al een week op en ik werk nu in een kleinschalig babyhuis genaamd:Thembiso. Het ligt in een rustige wijk van Kaapstad.
Er wonen baby's die pas geboren zijn en ter adoptie worden aangeboden.
Momenteel zijn er 6 baby's. Ik werk met een vaste medewerker en 2 Afrikaanse collega's. De communicatie met hen is niet gemakkelijk, het Afrikaans is voor een Nederlander goed te volgen maar zij spreken dialect onder elkaar.
Met langzaam praten en Engels komen we een heel eind.
In het begin vd week was het heel vermoeiend, het was ook snikheet.
Nu na een week weet ik beter wat er van mij verwacht word.
Het gaat om badderen, voeden, troosten, steriliseren, voeding maken en bergen was.
Het is heel fijn de baby's te kunnen vertroetelen, zij hebben allemaal een heel tragisch verhaal.
's avonds op tijd naar bed want ik begin vaak al om 6.30!

A.s dinsdag komen Wendy Debby en Nico daar kijk ik erg naar uit, er is zoveel te vertellen en te zien.
Jet, ik vond het fijn je te zien via skype. Je ziet er goed uit en na vanmiddag helemaal want ik hoorde dat je naar de kapper bent geweest.
Heel veel succes met het oefenen!
Het wordt eentonig maar de dikste knuffels zijn natuurlijk voor JMS.

Volgende keer zal ik proberen onder woorden te brengen hoe ik tegen de andere kant van deze maatschappij aankijk.

Hub en Maria heel veel succes met de voorbereidingen voor de verhuizing!

Heel veel groetjes voor iedereen en bedankt voor al jullie reakties.

Lia


  • 01 Maart 2014 - 08:45

    Anne Marie:

    Hallo Lia
    Weer een mooi verslag
    Fijn dat je de babys liefde kunt geven
    Maar inderdaad als het zo warm is, is het wel een zware opgave maar een babysmilezal veel voldoening geven.
    Ja het begint op te schieten voor dwn
    Hier is het volop carnavalsgedruis
    Ben gisteravond wezen zingen in Etten maar het liep zo lang uit dat ik naar huis ben gegaan om 12 uur want Ayhan maakt zich dan zo ongerust en ik was moe ook
    Nu lekker carnavals tv kijken en vanmiddag in Pbeek naar kinderoptocht kijken bij een zus van Ad met een paar vriendinnen

    En het weer is hier ook behoorlijk goed voor carnaval
    Ayhan gaat rustigen we zijn nog steeds blij met de goede uitslag
    En de kleine mannetjes en puck gaan ook prima

    Dus we willen het zo houden voorlopig

    Ik hoop Debby en Wendy nog te zien voor vertrek
    Ik wens je nog veel succes en troetelplezier met de lieve babys

    Dikke knuffels van a en a

    Liefs anne marie

  • 01 Maart 2014 - 09:19

    Toos Van Velsen:

    Ha Lia,

    Succes met je werk, het zal niet altijd meevallen om voor zulke hummeltjes te zorgen,
    waarvan de toekomst zo onzeker is, maar alle extra knuffels van jou, is voor hen een
    extraatje.
    Ik wens je een fijne tijd met de kinderen.
    groetjes Toos

  • 01 Maart 2014 - 12:40

    Phia Welten-klompenhouwer:

    Hallo Lia,

    Het heeft even geduurd voor ik reageer. Ik vind het geweldig wat je daad doet. en wat fijn dat je kinderen komen. Marijn en jeroen waren in de week van 11 februari ook in Kaapstad voor een korte vakantie. Ze hadden erg genoten. Ik blijf je volgen en wens je veel succes.

    liefs Phia

  • 01 Maart 2014 - 21:58

    Annie:

    Hallo Lia,
    Wat vind ik het geweldig knap dat je daar alleen zo ver van huis zo' n goed werk doet.
    Het is ook wel fijn dat je dochters je komen bezoeken en je hun met eigen ogen kunt laten zien wat je daar doet, en je kunt hun ook de mooie dingen van Afrika laten zien.
    Een hele fijne tijd nog en heel veel plezier met je dochters en schoonzoon.
    En we blijven je volgen.
    Groeten Hein en Annie

  • 02 Maart 2014 - 15:54

    Jan En Jet:

    hallo Lia, leuk om jouw verslagen te lezen.Zo kunnen we een beetje "meereizen". Zonet met Stefan naar de optocht bekeken. Prachtig weer en een heerlijk zonnetje erbij. Het was een fleurig geheel.Fijn dat Wendy, Debby en Nico nu gauw jouw kant opkomen, kun je je verhaal helemaal kwijt. Hopenlijk genieten jullie er alle vier van. Lia succes met je baby's en tot ziens. Lieve groeten Jan en Jet.

  • 03 Maart 2014 - 19:39

    Ine Rooijackers:

    Hoi Lia,
    Fijn te horen dat het je goed afgaat, even wennen weer in de baby verzorging maar dat kan jij wel ,goed werk en geeft je veel voldoening.
    Hier is het zonnig en fris weer, goed voor de carnavalsvierders ( mij niet gezien )
    Fijn dat je kinderen al komen ,leuke uitstapjes maken samen jij weet nu de weg, veel plezier, groetjes Ine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Lia

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 12012

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia op avontuur in Zuid-Afrika

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia aan het werk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: