10 daagse reis slot - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu 10 daagse reis slot - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

10 daagse reis slot

Blijf op de hoogte en volg Lia

14 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo Allemaal,
dinsdag 11/02

Het is ongelooflijk maar dit dreigt een rustdag te worden!
9 uur ontbijt. Blog schrijven en straks een lunch op het eerste wijngoed, hier in Franschhoek. De hele reis is er al redelijk veel wijn maar hier is het helemaal te gek.
In Ashbourne House onze lodge worden we heel erg verwend door John een hele lieve man, niks is hem teveel, als je het maar fijn hebt.Zo vraagt hij iedere morgen hoe je je eitje gekookt wil hebben, en niet zomaar hij gaat tot op tienden van een seconde nauwkeurig het eitje bereiden.Het mijne was met 4 en een halve min perfekt.
Op naar het eerste wijngoed La Motte. Prachtige tuinen, heerlijke wijn en een lekkere lunch bij Bonbon Cafe.
Hierna naar La Grande Provence ook heerlijk geproefd.
Terug naar Ashbourne House, zwemmen, douchen en eten bij Ryan´s kitchen.

Wo 12-o2

Weg uit AH. Hartelijk afscheid.Bezoeken een leuk marktje in Franschhoek.
Kopen armbandjes voor de kinderen in de klas van Guusta en wij kopen leuke kettinkjes met een zebra.
We ontdekkken Trollbeads kralen, die ik spaar aan mijn armband. Ik koop een speciale Afrikaanse uitgave, kun je alleen hier kopen en ben er erg blij mee, is echt uniek.
Wijngoed Tokara, zo mooi en zo lekker, thuis ben ik al fan maar hier smaakt het nog beter. Hier ook geluncht.
Volgende wijngoed is Delaire Graff, het wordt eentonig en wel erg decadent maar ook hier is het weer genieten.
Door naar Stellenbosch, terrasje gepakt let op geen wijn maar fris en toen terug naar Kaapstad.
Gegeten bij Lemon Butta en door naar Bernard en Didi waar Jan een solicitatiegesprek gaat voeren.
Terug naar Tiger Villa en naar bed.

Do-13-02

Niet te geloven het is bewolkt!!! Eigenlijk vinden we het heerlijk na alle hitte. Jan gaat om 8 uur al boodschappen doen voor het ontbijt,in een winkelcentrum hier vlakbij. Hij begeeft zich tussen de pensionado`s en maakt gretig gebruik van Wifi, want dat hebben we niet in Tiger Villa.
Na het ontbijt gaan we samen in het winkelcentrum koffie drinken.
Hierna op naar Kirstenbosch een prachtige Botanical Garden.

Na een paar uur wordt het toch weer eens tijd voor een wijngoed, ditmaal Steenberg leunend tegen de Tafelberg. Modern wijngoed,heerlijke lunch met oesters, mosselen en een kaasplankje toe.
Mooie rit langs de kust terug via Chapman`s Peak, Houtbay,Seapoint,Greenpoint Kaapstad.

We gaan niet uit eten , Jan zorgt voor een roerei met brood en tomaat.Heerlijk! We kijken naar BVN Nederlandse en Belgische TV in het buitenland en gaan naar bed.

Even tussendoor Afrikaans voor dank je wel: Baaie Dankie en wat dacht je van deze: een quiche: zouttaartje. Leuk toch?

vrijdag 14-02

Valentijnsdag leeft hier heel erg! Jan gaat weer boodschappen doen en brengt behalve de boodschappen voor Guusta en mij een bloemetje mee.
Heel lief!
Na het ontbijt richting Kaap de Goede Hoop. Een prachtige rit en een indrukwekkende plek.De zee is ruig want het waait heel hard.

We gaan picknicken, Bernard heeft voor een koelbox gezorgd en wij hebben hem met lekkere dingen gevuld.
In dit gebied wordt overal gewaarschuwd voor de Baboons(Afrikaans voor
apen). We zoeken een mooi plekje, wat uit de wind en pakken uit.
Guusta en ik zoeken eerst nog mooie schelpen en dan lekker eten.
Na ons eerste broodje verscijnt er plotseling een grote mannetjesaap!

Jan zegt nog heel optimistisch: die jaag ik even weg, maar daar was geen sprake van.Hij kwam heel dreigend op ons af en eiste duidelijk onze broodjes, ging er met een plastic zak vandoor,waar niks inzat dus kwam terug.Toen werd het ernst en we wisten niet hoe vlug we met alle spullen bij de auto moesten komen.De situatie was niet leuk want intussen kwamen er van alle kanten apen op ons af.Langs de weg stopten steeds meer auto´s en wij waren blij dat we veilig en wel in de auto zaten.Wat een belevenis!!
Dit zullen we niet vlug vergeten en daar picknicken is dus geen aanrader.

Langs de kust weer terug naar Kaapstad.
Heerlijk gegeten bij Lemon Butta en nu op het terras dit blog getikt, het is nog 30 graden!!

Nog even dit: Heel veel groetjes voor Jet, via Annet hoor ik, dat het goed met je gaat en fijn bijna geen pijnstillers meer!!!!!

Het gebruikelijke extraatje voor JMS. een dikke knuffel

Vraagje voor Hub en Paula ontvangen jullie mijn blog en is alles goed bij jullie?

Voor Allemaal heel veel groetjes van ons Jan, Guusta en ikke!!!





  • 14 Februari 2014 - 21:16

    Wilma:

    Wat een verhalen! Wat een belevenissen! Je weet dat verre reizen me helemaal nooit getrokken hebben , maar nog 'n paar van die heerlijke reisverhalen en ik ga met mijn lief volgend jaar naar Zuid-Afrika!
    Ga zo door.
    Groetjes WiWi

  • 14 Februari 2014 - 22:16

    Astrid:

    Lieve, lieve Lia.... Heeel erg gaaf om je verslagen te lezen. Ik kreeg het vandaag pas in mijn mailbox en vroeg me al een aantal dagen af hoe of het met je gaat. Goed dus!! Super... Ga je helemaal volgen ;-)
    Wat een avontuur deze valentijnsdag met die aap. Doet me heel erg denken aan jullie Oostenrijk verhaal destijds met die losgebroken stier midden op jullie pad :-)
    Geniet ervan, ik blijf je volgen en leuk om wat van je te lezen/zien...
    We keep in touch...
    Liefs uit het koude, natte en zeer stormachtige Brabantse...

  • 15 Februari 2014 - 12:40

    Susan:

    Ha die Lia,
    jij maar schitterende tochten maken door Zuid-Afrika terwijl Annet en ik zwoegen over een cursus GPS.
    maar.... dit is ook leuk. wij kunnen straks als jij thuis bent zorgen voor schitterende wandelingen in ons mooie Brabant.
    x Susan

  • 15 Februari 2014 - 13:07

    Toos Van Velsen:

    Hallo Lia,

    Elk verslag van je reis is weer genieten van hetgeen je allemaal ziet en meemaakt.
    Ik ben blij, dat je de apen-picknick veilig overleefd hebt.
    Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
    groetjes Toos

  • 15 Februari 2014 - 14:19

    Liesje:

    dat is ook wat, bijna gemolesteerd worden door een aap!! op valentijnsdag. Gelukkig goed afgelopen. hoe is het met hel alcoholpercentage in je bloed? Hier waaien we van daag uit onze kleren maar de temperatuur is goed. morgen lopen met Susan
    xxxLiesje

  • 15 Februari 2014 - 17:12

    Miranda En Ton:

    wat een geweldig verhaal van die apen we liggen dubbel op de bank van het lachen hihi, pas wel op want volgens Miranda moet je na de vakantie en na al die wijn drinken misschien nog wel afkicken (grapje) maar verder gaat het wel goed met je als we de verhalen lezen. groetjes geniet er van de buurtjes.

  • 15 Februari 2014 - 18:43

    Marjon:

    Heb net je verslagen gelezen. Dit iswat ik versta onder het goede leven. Geniet maar, het komt js toe.

  • 16 Februari 2014 - 11:36

    Madelon:

    Wow Lia, ik heb nu een paar van je reisverslagen gelezen en kan alleen maar concluderen dat ik jaloers ben! Wat een reis zeg, echt super! Ga papa en mama ook maar eens overhalen om nog 1x met de familie op vakantie te gaan haha...Ik wens je nog heel veel plezier, geniet van alle ervaringen! Veel liefs, Madelon

  • 16 Februari 2014 - 14:23

    Ine:

    Hoi Lia,
    Wat een mooi en leuk verslag, heel gezellig om te lezen. Je hebt al veel gezien , lekker gegeten en gedronken en dat is daar allemaal geweldig.
    Even gevaarlijk met de apen zeg maar is gelukkig goed afgelopen.
    Lekker weer daar,hier niet zo koud maar wel wind en regen af en toe.
    Groetjes aan onze Jan en Guusta en geniet ervan .Ine

  • 16 Februari 2014 - 21:48

    Ingrid:

    Ik had jullie gezichten wel eens willen zien toen die aap erachter kwam dat ie een kat in de zak had en nog een appeltje met jullie te schillen had! Hilarisch, ik lig echt in een deuk maar ook wetende dat het reuze gevaarlijk was. Maar, een ezel stoot zich ............ ;-)
    Verheug me op het vervolg.
    X Ingrid

  • 17 Februari 2014 - 11:03

    Ria:

    de wijnen die jij beschrijft zit ik al te googlen. Klinkt allemaal erg goed. Ook wij kijken uit naar je berichten!
    Groetjes, Ria & Han

  • 18 Februari 2014 - 16:45

    Sjaantje En Henk:

    Hoi Lia
    Wat leuk om dit allemaal te lezen,wel spannend dit keer geen stier maar apen!
    Geniet van deze reis we blijven je volgen.
    Groetjes van ons

Tags: EA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Lia

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 12020

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia op avontuur in Zuid-Afrika

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia aan het werk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: