Thabile Lodge - Reisverslag uit Bellville South, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu Thabile Lodge - Reisverslag uit Bellville South, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

Thabile Lodge

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

04 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Bellville South

Lieve Allemaal,
Dit keer een verslag vanuit een paradijsje!

Na een prachtige rit kwamen we met onze gids Bernhard aan bij Thabile Lodge. Een prachtig gelegen lodge midden in de natuur.

Vanaf het terras kijken we op de prachtige rode bergen!
Vlak voor mijnneus de mooiste fel gekleurde vogeltjes!

De eigenaar is Len, een zeer aimable, lieve man, die alles doet om het je naar de zin te maken.
De lodges zijn luxe maar heel erg natuurlijk ingericht, dat kan ik niet uitleggen, dat moet je zien!

Maandag morgen na het ontbijt, heerlijk, je kunt kiezen, wat je wilt op weg naar Oudtshoorn door een mooi gebergte naar Die Top van Swartberg. Schitterend!
We rijden door naar Prins Albert een mooi plaatsje en eten bij Lazy Lizard, onder de wijnranken.
Een Karoo Platte. Karoo is een wijnstreek,hier in de buurt.
Heerlijke kaas, vlees, salade, vijgen en een puntje quiche. Het Zuid-Afrkaanse woord voor quiche is: zouttaartje! Leuk toch?

Hierna weer verder door een prachtige kloof!
Terug in de lodge op het terras met een heerlijk wit wijntje!

Douchen, omkleden en heerlijk eten!

Dinsdag weer heerlijk ontbeten. Het weer is alsmaar mooi, ik heb moeite te beseffen, dat het Februari is, een heel raar gevoel.
We gaan weer op pad, richting de Kleine Karoo, naar een struisvogelfarm.
Goede gids in het Zuid-Afrikaans, het is leuk dat we dat kunnen verstaan!
ik word geknuffeld door een struisvogel, heel apart. Jan heeft er mooie foto's van.

Hierna op naar een wijnproeverij. Jan Bernard en ik proeven de fijnste wijnen.Guusta is hier wat gematigder in (verder niet hoor!). We eten heerlijke kaas en salades .

Weer terug naar Len waar we lekker zwemmen en wijn drinken.
Het onweert, maar er valt maar een klein buitje en nu is het weer stralend!
Morgen gaan we hier weer weg, ik zal het missen, Len is zo gastvrij en wil het je zo graag naar de zin maken, benadert het ook wat spiritueel en zo is de sfeer hier. Het olfantenpark waar we morgen zijn heeft ws geen wifi, zodra ik weer kan schrijven doe ik het natuurlijk!

Jet, ik was heel blij met jouw berichtje, is de pijn ook minder?
Natuurlijk weer extra liefs voor JMS en verder heel veel groetjes voor iedereen!

Jan Guusta Bernhard en Lia

  • 04 Februari 2014 - 17:09

    Annelies:

    Hoi Lia, wat een geweldige reis ben jij aan het maken. Bij mij komen weer enkele flashbacks van 17 jaar geleden. Maar pas op dat je niet alcohol-afhankelijk wordt , want dan hebben we een probleem (ha ha ha ha...)
    Ik lees je verslag met veel plezier. Geniet maar z'n best.
    Groetjes Annelies

  • 04 Februari 2014 - 17:44

    Maria En Hub Oet Suub:

    Hoi, bofkont het water loopt ons uit de mond. Wat een prachtige belevenissen.
    Met het oog van Maria gaat het beter.
    Blijf lekker genieten en tot horens.
    Veel lieve groeten van Maria en Hub.

  • 04 Februari 2014 - 17:51

    Leon:

    Lia,
    Leuk verslag, goed te horen dat alles bevalt.
    Veul plezier nog en doe ze allemaal de groeten.

    PS
    Het weer is hier ook prachtig!!!! volop zon

  • 04 Februari 2014 - 18:14

    Miep Clercx:

    Heerlijk voor jou Lia , een dik verdiende vakantie na een drukke periode! Geniet er volop van en laat je in de aanlooop-periode naar het serieuzere werk lekker verwennen door aardige, behulpzame mensen. Het aangenaam warme klimaat is je ook van harte gegund, een extraatje!!
    De kleine Karoo: een bizondere belevenis !! Maak je ook foto's? Ik kijk uit naar het vervolg van je verslag. Een hartelijke groet, Miep

  • 04 Februari 2014 - 18:34

    Anne-marie Kleemans-utens:

    Hallo Lia
    steeds wil ik je een berichtje sturen en steeds word ik gestoord maar nu is het dan echt.
    en het is een cliché van meer van je vrienden maar ik geniet van jouw verslagen.
    Wat heerlijk heb je het daar en zo ontspannen lijkt me.
    Je kunt tussen de regels door bemerken dat er zo van geniet blijven doen hoor.
    En die natuur en die dieren geweldig gewoon.
    En ik vind dat je ook nog een goede conditie hebt wat je hebt al heel wat gezien, knap hoor.
    Hier gaat alles zijn gangetje met vallen en opstaan.
    Vandaag was het overigens heerlijk weer en heb ik nog wat in de tuin gedaan heerlijk met een zonnetje erbij.
    Ik wens een goed vervolg van deze trip en ik wens jou en jouw reisgenoten HEEL VEEL GENOT.
    Ik ken ze niet maar doe ze maar vast de groeten en voor jouw een dikke knuffel, liefs Anne-Marie

  • 04 Februari 2014 - 18:48

    Ine U:

    Hoi Lia, steeds denk ik het kan niet enthousiaster of mooier! En steeds lukt het je weer! Wat een avontuur, wat heerlijk voor jou en wat fijn dat we allemaal mee kunnen genieten!
    heel veel plezier! groetjes Ine

  • 04 Februari 2014 - 19:05

    WiWi:

    Hoi alle drie,
    Meteen Thabile lodge opgezocht en zo keek ik ook naar de mooie bergen, wel vanuit mijn stoel en de kachel aan, maar.....de blauwe lucht hadden wij ook.
    Het zal GEWELDIG zijn om dit in het echt allemaal te zien, ruiken en proeven.
    Groetjes, WiWi

  • 04 Februari 2014 - 23:01

    Han, Van Ria:

    Het wordt langzamerhand tijd dat je ons deelgenoot maakt van al die voortreffelijke wijnen die je drinkt. Wij zitten hier op de bank te smachten en zouden graag willen weten wat jij daar allemaal drinkt. Zelfs op afstand genieten we mee!
    Han, met de groeten van Ria


  • 05 Februari 2014 - 11:07

    Jan En Jet Colen:

    Hallo Lia,

    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt! Dat is ook niet zo gek met de prachtige natuur, de zon en op zijn tijd een lekker wijntje. Geniet er van en wij genieten een klein beetje mee door het lezen van je reisverslag.
    Groeten aanJan en Gusta

  • 05 Februari 2014 - 18:40

    Marion:

    Wat een geweldige reis Lia. Dit vergeet je nooit meer. Vertelde het mijn kleinkind.Die vond het vet-cool. Ook straks met de kindjes. Chapeau! Kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Lieve groetjes van Marion

  • 06 Februari 2014 - 11:08

    Liesje:

    he bofkont wat een geweldige reis, je wordt er gewoon lyrisch van!! zoals je merkt kan ik je verslag toch openen ondanks de hotmail, misschien een tip voor andere hotmailgebruikens pak een andere provider, heb ik ook gedaan en geenproblemen meer. groetjes aan Jan en Guusta kus voor jou Liesje

  • 08 Februari 2014 - 21:08

    Ria Haanappel:

    Hallo Lia,
    Paul belde mij of ik wist of je al weg was,als echte i Pad fan heb ik deze site gevonden!
    Geweldig Lia dat je dit onderneemt Chapeau!,ik blijf je volgen hoor veel te leuk
    Ik moest de H.groeten van Paul doen en ook van mij
    Liefs RIA

  • 08 Februari 2014 - 21:21

    Jeanne Vermeulen:

    Hoi Lia,
    Vandaag voor het eerst je verslagen gelezen. Wat een geweldige reis ben je aan het maken! Geniet er van, je hebt het verdiend.

    Groetjes Jeanne

  • 08 Februari 2014 - 21:46

    Debby:

    Ha moedertje,
    We beginnen ons hier ernstige zorgen te maken of je nog wel terugkomt...
    Hahaha, nee hoor, lekker genieten maar.
    We komen er aan!!
    XXX

  • 09 Februari 2014 - 10:23

    Tillie.schulpen.:

    Lieve Lia.

    Wat genieten we met je mee van van avonturen die je beleeft.

    Dikke kus Hub Tillie.

  • 22 Februari 2014 - 14:18

    Marianne:

    hoi Lia, leuk om al je verhalen te lezen. Onze tocht van destijds komt ook weer terug. En die botst nu even met de vakantie waar we net van terug zijn: cruise zuid-amerika, (ook lekker weer dus!), maar dat vertel ik je t.z.t. wel uitgebreider,
    groet Ben-Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Bellville South

Lia

Actief sinds 06 Jan. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 12023

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia op avontuur in Zuid-Afrika

28 Januari 2014 - 23 April 2014

Lia aan het werk in Zuid-Afrika

Landen bezocht: