vervolg zuid-afrika - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu vervolg zuid-afrika - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Lia Ultee - WaarBenJij.nu

vervolg zuid-afrika

Door: Lia

Blijf op de hoogte en volg Lia

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Woensdagmorgen zijn we na een lekker ontbijt vertrokken bij Len in Thabile Lodge. Na een drukkie(omhelzing op zijn Afrikaans) weer op pad, dit keer richting Willowmore.
Onderweg koffie let op bij "Sophie" een geweldige oude tent waar compleet verschoten bruidsjurken aan de muur hingen en een bonte verzameling van allerlei curiosa.
Bij de koffie een cheese cake, Guusta en ik een samen maar zo machtig, dat we dit nog niet opkregen.

Om 15.30 aankomst in Elephant House. Prachtige lodges in oud koloniale sfeer. Iets gegetenbij Marijke, Bernhard kent haar en daarna uitgepakt.
's avonds weer naar Marijke en naar bed, we zijn moe want het is nog steeds erg warm.

Donderdagmorgen heerlijk ontbeten, echt Engels alles erop en er aan Wendy let op: eieren worstjes en veel spek natuurlijk.
Op weg naar Addo, een olifantenpark. Na een paar uur nog geen olifant gezien, maar wel en dat is voor dit park volgens de insiders heel bijzonder een prachtig koppel mannetjes leeuwen. Jan heeft mooie foto's gemaakt!
Verrder nog grote schildpadden en Kudu's, uit de kluiten gewassen herten met grote hoorns en prachtig getekend.
In dit park iets gegeten en toen op naar het volgende evenement, echt uitrusten doe van dit soort vakanties niet maar het is te gek wat je allemaal meemaakt!

Wij arriven bij Schotia, een natonaal park. In een jeep(echte safari dus) op pad Dit is nu zoals ik Afrika altijd gedacht had. De volgende dieren in hun natuurlijke omgeving gezien: Olifanten, leeuwen, neushoorns, nijlpaarden, secretary-bird .
Na afloop een kampvuur en een braai(zuid-afrikaans voor bbque) aan tafel met de mensen en gids uit de jeep, allerlei nationaliteiten.
Daarna in het donker met de jeep naar de parkeerplaats. Onderweg nog een olifant en 2 nijlpaarden en leeuwen.
In Elephant House in koloniale sfeer nog een wijntje en naar bed.
Moe maar zeer voldaan.

Vrijdag 07/02.Let op, Jan vond het zo waardeloos dat we inAddo geen olifanten hadden gezien, dat hij het plan opvatte om vanmorgen om
6 uur op te staan en weer naar Addo te rijden om een
tweede poging te wagen. Zo gezegd, zo gedaan. Om 7 uur reden we Addo weer binnen en na een half uur(we hadden onze twijfels) werd onze moeite beloond!
Werkelijk van alle kanten kwamen ze te voorschijn. Hele grote maar ooki piepkleintjes. Het was indrukwekkend,we hebben er wel 50 gezien!
Missie geslaagd dus! Terug naar EH waar Bernard ons opwacht met een ontbijt.
Op weg naar Plettenberg Bay. Onderweg een hamburger gegeten en een mooie wandeling gemaakt. In PB aangekomen een glas wijn gedronken bij Lemon Grass aan zee. Blauwe zee, witte golven en 36 graden.En dat in februari.
Op weg naar BenB Tanah-Merah. Prachtig huis met uitzicht op zee en de rivier. Aardige Duitse Dame Gisela. Gezwommen, gedoucht en eten bij Look out een restaurant op het strand. Naar bed, Bernhard slaapt bij vrienden.

Dat was het weer. Jet hoe gaat het? Ben zo benieuwd hoe goed je vooruit gaat? Heel veel groetjes aan iedereen en het wordt eentonig maar vooral veel liefs voor JMS

• 08 Februari 2014 - 23:46

WiWi:

Indrukwekkend wat je allemaal hoort, ziet, ruikt en beleeft. We genieten met je mee.
    'n Drukkie van ons.
    WiWi

• 09 Februari 2014 - 08:05

Peter:

Hoi lia weer een mooi verhaal wat je allemaal mee maakt!
    Echt mooi dat je zoveel mooie dieren in het echt kunt zien.

Geniet maar elke seconden ervan. Groetjes peter

• 09 Februari 2014 - 09:47

Annet:

Weer een geweldig verslag! Net als Wilma kijk af en toe via Google mee: op Maps, maar ook de foto's die te vinden zijn van de plekken waar jullie zijn.

groeten, ook van Jan en Bibi,
    Annet

• 09 Februari 2014 - 10:51

Anna:

Ik heb even gewacht met reageren omdat ik eerst naar Jet toe wilde.Maak je maar geen zorgen,ze maakt het heel goed en heeft het prima naar haar zin( hoe kan het ook anders in De Mortel)
    verder geniet ik erg van je verhalen zou zo een vacantie willen boeken wat ik misschien ook nog wel doe.
    Een gezellige voortzetting en veel groetjes ook voor Gusta en Jan
    Anna

• 09 Februari 2014 - 11:48

Henny:

Hi lieve Lia, wat maken jullie indrukwekkende dingen mee en wat vind ik het leuk om mee te lezen met jou/ jullie ervaringen...
    Geniet ervan!!!

Liefs en een hele dikke kuzzz

• 09 Februari 2014 - 13:40

Ingrid:

Ha Lia,

Wat goed dat jullie de volgende dag zo vroeg vertrokken om toch nog een 2e poging te wagen in het olifantenpark. En geweldig dat jullie er zoveel gezien hebben, zeker indrukwekkend!
    Telkens weer fijn om je mooi omschreven verslagen te lezen.

Liefs, Ingrid X